مدد کار اجتماعی یکشنبه 1390/03/29 20:38

مددکار اجتماعی

 مددكار اجتماعي  امروزه در جهان نيز به عنوان يك رشته علمي - جديد مطرح است و يكصدمين سال تاسيس خود را در پيش رو دارد وتوسعه چشمگيري داشته است بگونه اي كه در اغلب كشورهاي پيشرفته جهان به صورت يك رشته دانشگاهي شناخته شده و "مددکاری حرفه ایست مبتنی بر علم و هنر و مهارت که دو فرد دران نقش عمده دارد

 1-مددجو(فرد یا گروه یا جامعه)که مشکل خود را شناخته و به تواناییهای خود پی برده و با استفاده از منابع و امکانات موجود در جهت حل مشکل خود بر اید"

 2-مددکاری : فردی است که همه تواناییهای خود را در جهت حل مشکل مددجو به کار برده و به مددجو نشان دهد که او علیرغم داشتن مشکلات دارای تواناییها و استعدادهای فراوانی است که به انها توجه نکرده است و میتواند با بکار بردن تواناییهای خود مشکلات را حل  کند .........
نوشته شده توسط غلامرضا صادقی بهابادی  | لینک ثابت |

مبحث دوم: اهمیت و فواید مطالعه حقوق کیفری اختصاصی

ضرروت مطالعه حقوق جزای اختصاصی و نیز اهمیت آن از جهات مختلفی می تواند قابل توجه باشد که به برخی از این موارد اشاره می شود:

 اف)از جهت رعایت اصل  قانونی بودن جرایم وحفظ ازادیهای فردی واجتماعی: اصل قانونی بودن جرایم یکی از اصول مهم حاکم برحقوق جزا است که در راستای حفظ آزادی های فردی و اجتماعی مردم مورد توجه قرار گرفته است. عدم اعلام جرایم از قبل قانونگذار می تواند بهانه ای برای نقض حقوق و آزادی های فردی و اجتماعی مردم باشد. حقوق جزای اختصاصی با تعریف هریک از جرایم و تعیین شرایط و ارکان تشکیل دهنده  آن ها مانع از تجاوز به حریم آزادایهای فردی و اجتماعی می شود.

ب)از جهت توصیف قضایی جرم: از دیگر فواید مطالعه حقوق جزای اختصاصی این است که توصیف قضایی هرجرم با عناصر اختصاصی آن معین می گردد. واز این جهت مکمل و متمم حقوق جزای عمومی است و در بحث از کلیات و عمومات حقوق جزا ارکان تشکیل دهنده جرم (  قانونی، مادی و روانی) که در همة جرایم مشترک است بیان می کند. ولی در جزای اختصاصی افزون بر ارکان عمومی جرم، در هر جرم نیز عناصر و اجزا خاصی وجود دارد که مخصوص همان جرم می باشد و موجب تفکیک و تمایز آن از جرایم دیگر می گردد.  به این ترتیب هر جند جرایمی مانند سرقت، کلاهبرداری، خیانت در امانت، تخریب و غیره همگی علیه اموال و حق مالکیت دیگران صورت می گیرد اما وجود اجزاء و عناصر خاص در هریک از عناوین مذکور موجب جدایی و تفکیک آنها می شود درنتیجه حقوق جزای اختصاصی عناصر  مشخصه هرجرم را مورد برسی قرار می دهد وملاک تشخیص جرایم را از یکدیگر روشن می کند

ج)از جهت طبقه بندی جرایم: طبقه بندی جرایم و تقسیم طبقه بندی جرایم موضوعات مورد بحث در حقوق جزای عمومی است. اما این که یک جرم معین- مثل سرقت- در کدام یک از طبقات جای دارد، در حقوق جزای اختصاصی مشخص می شود.

 در نتیجه  در حقوق حزای اختصاصی، طبقه بندی جرایم از دو جهت مورد توجه قرار می گیرد:

 الف): از جهت اینکه جرم در زمره «حق الناس»یا حق الله است . ب) از جهت واکنش قابل اعمال در قبال آن جرم واینکه در کدامیک  از طبقه بندی  موضوع ماده 12 قانون مجازات اسلامی قرار می گیرد

د)از جهت تشخیص صلاحیت محاکم: از دیگر آثار مطالعه ی حقوق جزای اختصاصی این است که می توانیم تشخیص دهیم که چه محکمه ی برای رسیدگی به چه جرمی صلاحیت دارد. تمییز جرایم عادی از جرایم سیاسی و جرایم نظامی با مطالعه ی حقوق جزای اختصاصی امکان پذیر است.

نوشته شده توسط غلامرضا صادقی بهابادی  | لینک ثابت |

حقوق جزا

گفتار اول- تقسیمات حقوق جزا

حقوق جزا شامل حقوق جزای عمومی، حقوق جزای اختصاصی وآئین دادرسی کیفری است. ورشته ای از حقوق عمومی است  که مورد توجه حقوقدانان قرار گرفته است وبه دو قسمت تقسیم میگردد.

1 )حقوق جزای عمومی

درحقوق جزای عمومی موضوعات چهار گانه حقوق جزا  تخطی .تجاوز  ومتجاوز  وزیان دیده وواکنش جزای مورد بحث قرار می گیرد ومباحثی مانند  تقسیم جرایم -تشدید وتخفیف وتعلیق -شرکت -معاونت در جرایم  واسقاط مجازات ...........در حقوق جزای عمومی مورد مطالعه قرار می گیرد

2)حقوق جزای خصوصی

حقوق جزای اختصاصی قسمت اختصاصی حقوق جزا راتشکیل می دهد وراجع به خصوصیات هریک ازجرائم به طورجداگانه بحث می نماید.وضوابط حاکم درتعیین مجازات ها ازقبیل تعریف جرم،  وشرایط وارکان جرم -حالت خطرناک، تعیین اشخاص واجد مسئوولیت کیفری وشرایط احراز مسئوولیت جزائی، تعیین کیفرواقدامات تامینی وتربیتی واعمال آنهاست.

 مبحث اول :منابع حقوقی جزای اختصاصی

اهم منابع حقوق جزای اختصاصی بسرح زیر می باشد 

الف)منابع حقوق جزای اسلامی

1-قرآن: مجموعه قواعدواحکام قیدشده درقرآن

-قرآن: مجموعه قواعدواحکام قیدشده درقرآن قرآن مجید

کتاب آسمانی که مبنا  تمامی احکام و رفتار مسلمانان را مشخص می کند. بیش از 500 آیه قرآن به بیان احکام پرداخته اند.

در آیات الهی واژه "قتل" 12 مرتبه و با مشتقات آن جمعاً 170 مرتبه بکار رفته است که برخی از آیات مربوط، به تشریع مقررات جرم قتل نفس می باشد. هم چنین بعضی از مقررات در ذیل واژه های "نفس" و "قصاص" تشریع شده است. آیات قرآن کریم که در زمینة نخستین قتل ناحق در تاریخ بشر، انواع قتل، حرمت ارتکاب قتل عمدی و مجازات قتل عمدی است، بیان گردیده است که در ادامه اشاره می شود.

نخستین قتل ناحق در تاریخ بشر

خداوند متعال درقرآن کریم حکایت فرزندان حضرت آدم (ع) را به عنوان یکی از حوادث ناگوار تاریخ بشر و اوّلین قتل ارتکابی ذکر می کند. متن آیات  وارده و ترجمه آن عبارت است از:« وَ اتْلُ عَلَيهِْمْ نَبَأَ ابْنىَ‏ْ ءَادَمَ بِالْحَقّ‏ِ إِذْ قَرَّبَا قُرْبَانًا فَتُقُبِّلَ مِنْ أَحَدِهِمَا وَ لَمْ يُتَقَبَّلْ مِنَ الاَْخَرِ قَالَ لَأَقْتُلَنَّكَ  قَالَ إِنَّمَا يَتَقَبَّلُ اللَّهُ مِنَ الْمُتَّقِين....» مائده/ 27- 30.

  فلسه قصاص

 خداوند متعال در زمینه فلسفه قصاص می فرماید:«وَ لَكُمْ فىِ الْقِصَاصِ حَيَوةٌ يَأُوْلىِ الْأَلْبَابِ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ» بقره/ 179.

 (و قصاص برای حفظ حیات شما است ای خرد مندان تا مگر از قتل یکدیگر بپرهیزید.)

حرمت ارتکاب قتل عمدی

خداوند متعال در زمینه حرمت ارتکاب قتل عمدی در قرآن کریم می فرماید: مَن قَتَلَ نَفْسَا بِغَيرِْ نَفْسٍ أَوْ فَسَادٍ فىِ الْأَرْضِ فَكَأَنَّمَا قَتَلَ النَّاسَ جَمِيعًا وَ مَنْ أَحْيَاهَا فَكَأَنَّمَا أَحْيَا النَّاسَ جَمِيعًا » مائده/ 32؛ هم چنین سوره نساء / 93.

 ( است وهم چنین در آیه 33 سوره بنی اسرائل آمده است:« وَ لَا تَقْتُلُواْ النَّفْسَ الَّتىِ حَرَّمَ اللَّهُ إِلَّا بِالْحَقّ‏ِ  وَ مَن قُتِلَ مَظْلُومًا فَقَدْ جَعَلْنَا لِوَلِيِّهِ سُلْطَانًا فَلَا يُسْرِف فىّ‏ِ الْقَتْلِ  إِنَّهُ كاَنَ مَنصُورًا»

مجازات قتل عمدی

خداوند متعال در زمینه مجازات قتل عمدی در قرآن کریم می فرماید:« يَأَيهَُّا الَّذِينَ ءَامَنُواْ كُتِبَ عَلَيْكُمُ الْقِصَاصُ فىِ الْقَتْلىَ  الحُْرُّ بِالحُْرِّ وَ الْعَبْدُ بِالْعَبْدِ وَ الْأُنثىَ‏ بِالْأُنثىَ‏  فَمَنْ عُفِىَ لَهُ مِنْ أَخِيهِ شىَ‏ْءٌ فَاتِّبَاعُ  بِالْمَعْرُوفِ وَ أَدَاءٌ إِلَيْهِ بِإِحْسَانٍ  ذَالِكَ تخَْفِيفٌ مِّن رَّبِّكُمْ وَ رَحْمَةٌ  فَمَنِ اعْتَدَى‏ بَعْدَ ذَالِك فَلَهُ عَذَابٌ أَلِيم»

هم چنین آیه 45 سوره مائده:« وَ كَتَبْنَا عَلَيهِْمْ فِيهَا أَنَّ النَّفْسَ بقره / 183.

 بِالنَّفْسِ وَ الْعَينْ‏َ بِالْعَينْ‏ِ وَ الْأَنفَ بِالْأَنفِ وَ الْأُذُنَ بِالْأُذُنِ وَ السِّنَّ بِالسِّنّ‏ِ وَ الْجُرُوحَ قِصَاصٌ  فَمَن تَصَدَّقَ بِهِ فَهُوَ كَفَّارَةٌ لَّهُ  وَ مَن لَّمْ يحَْكُم بِمَا أَنزَلَ اللَّهُ فَأُوْلَئكَ هُمُ الظَّالِمُون»

آیه 40 سوره شوری:«وَ جَزَ ؤُاْ سَيِّئَةٍ سَيِّئَةٌ مِّثْلُهَا فَمَنْ عَفَا وَ أَصْلَحَ فَأَجْرُهُ عَلىَ اللَّهِ  إِنَّهُ لَا يحُِبُّ الظَّالِمِين»آیه 126 سوره نحل:«وَ إِنْ عَاقَبْتُمْ فَعَاقِبُواْ بِمِثْلِ مَا عُوقِبْتُم بِهِ  وَ لَئنِ صَبرَْتمُ‏ْ لَهُوَ خَيرٌْ لِّلصَّبرِِين»

قتل عمدی

قتل "عمدی" در آیه 93 سوره نساء بیان گردیده است:«وَ مَن يَقْتُلْ مُؤْمِنًا مُّتَعَمِّدًا فَجَزَاؤُهُ جَهَنَّمُ خَلِدًا فِيهَا وَ غَضِبَ اللَّهُ عَلَيْهِ وَ لَعَنَهُ وَ أَعَدَّ لَهُ عَذَابًا عَظِيماً»( و هر كس مؤمنى را به عمد بكشد، كيفر او جهنم است كه در آن همواره خواهد بود و خدا بر او خشم گيرد و لعنتش كند و برايش عذابى بزرگ آماده سازد.)

قتل خطایی

حکم قتل خطایی در آیه 92 سوره نساء بیان شده است:«وَ مَا كاَنَ لِمُؤْمِنٍ أَن يَقْتُلَ مُؤْمِنًا إِلَّا خَطًَا  وَ مَن قَتَلَ مُؤْمِنًا خَطًَا فَتَحْرِيرُ رَقَبَةٍ مُّؤْمِنَةٍ وَ دِيَةٌ مُّسَلَّمَةٌ إِلىَ أَهْلِهِ إِلَّا أَن يَصَّدَّقُواْ  فَإِن كاَنَ مِن قَوْمٍ عَدُوٍّ لَّكُمْ وَ هُوَ مُؤْمِنٌ فَتَحْرِيرُ رَقَبَةٍ مُّؤْمِنَةٍ وَ إِن كَانَ مِن قَوْمِ  بَيْنَكُمْ وَ بَيْنَهُم مِّيثَاقٌ فَدِيَةٌ مُّسَلَّمَةٌ إِلىَ أَهْلِهِ وَ تحَْرِيرُ رَقَبَةٍ مُّؤْمِنَةٍ  فَمَن لَّمْ يَجِدْ فَصِيَامُ شَهْرَيْنِ مُتَتَابِعَينْ‏ِ تَوْبَةً مِّنَ اللَّهِ  وَ كاَنَ اللَّهُ عَلِيمًا حَكِيمًا

 

2-سنت: درمذهب شیعه، گفتاروکرداروتقریر(بیان) معصوم(پیامبراکرم(ص) وائمه معصومین علیهم السلام)ودرمذاهب اهل تسنن،روش پیامبر اسلام وهریک ازمقامات شرع سنت می گویند .

3-اجماع: اتفاق نظرصاحب نظران مسائل حقوق اسلامی دریک مساله درخارج ازعصر پیامبر(ص) را اجماع گویند

4-عقل: دلائل عقلی

5-قیاس: نسبت دادن

عقل: دلیل عقلی عبارت از حکم عقلی که با درک صحیح آن ممکن باشد حکم شرعی بدست آید که قاعده « ما حکم به العقل حکم به الشرع» ومستقلات عقلی خود بحث مفصل دارد یا سرایت دادن حکم موضوعی که درقانون معلوم وعلت آن نیزمشخص است به موضوع یا موضوعات دیگری که قانون حکمش رابیان نکرده ولی وجوه مشترک دارند مثل شرب خمر.

6-استحسان: عبازت است ازاستنباط واستخراج حکم مساله ای درصورت فقدان ، اجمال یا ابهام متون قانونی ازطریق توسل به قکروتعقل قاضی ویا فقیه .

یا: رسیدن به حکم کلی دریک حکم استثنایی به جهت شم حقوقی که حقوقدانان دراثرکثرت ممارست مسائل حقوقی به دست  آورده اند ، مانند جرح عمد وقصاص مربوط به آن .

7-مصلحت مرصله: یعنی چیزی که به مصلحت عموم است لیکن شارع مقدس نسبت به آن سکوت کرده ورعایت آن را اثباتا و نفیا موردتوجه قرارنداده است ، مانند: ضرب سکه ، ساختن زندان و...

ب )منابع حقوق جزای موضوعه ایران

1-قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران اصول 22-23-25-32-33-38-39-46-4-49-168-172 است

2--قانون مجازات اسلامی که در 31سال است بصورت ازمایش بهصورت خجالت اوری از طرف مجلس شورای اسلامی هر ساله تمدید می گردد.

3-مصوبات مجمع تشخیص مصلحت نظام

به موجب اصل112قانون اساسی در مواردی که مصوبه مجلس شورای اسلامی را شورای نگهبان خلاف شرع ویا قانون اساسی بداند ومجلس نظر شورای نگهبان را تایمن نکند واموری که مقام معظم رهبری  ارجاع می دهند .از منابع حقوق جزا اختصاصی است  مانند قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشا واختلاس وکلاهبرداری مصوب سال

مصوبات قوه مجریه: مجازات های خلافی( که قانون گذار تفویض نموده است.

منابع ارشادی حقوق جزا

4-رویه قضایی: درمعنی عام، شامل مجموع آراء واحکامی است که درموضوع خاصی ازطرف دادگاهها صادرگردیده است. واز طرف هیات دیوانعالی کشور  در موارد خاص صادر می شود وبرای کلیه دادگاها لازم الاجرا است  ورای وحدت رویه نیز می گویند که برای جلوگیری از ارای متشتت  ایجاد می گردد.

5-دکترین یا عیده علمای حقوق: یعنی تفسیرمواد قانونی وتجزیه وتحلیل آراء محاکم ورویه قضائی واائه طریق برای آینده .

6-عرف وعادت: مجموعه عادات ورسوم رایح بین مردم است که در   پاره ای موارد برای تعیین حدود جرم ازآن استفاده می شود، مثل تشخیص رفتاری که عفت عمومی را جریحه دارمی کند.

 

نوشته شده توسط غلامرضا صادقی بهابادی  | لینک ثابت |

نامزدهای جوان باهزینه 45ملیوب تومان براحتی میتوانند کرسی مجلس گنابادرا تسخیر کنند

به گزارش واصله   صادقی حقوقدان اعلام کرد باتوجه به اضمحلال جوانی...... وشک وتردید وی  برای شرکت درانتخابات پیروزی در انتخابات آتی برای نسل جوان بسیار ساده خواهد بود. ونیازی به  تبلیقات گسترده با هزینه های غیر متعارف نیست

صادقی گنابادی تصریح کرد که در حال حاضر رشد عددی کارخانجات مدنظر نیست بلکه باید چتر امنیتی ثرمایه وتولید ودر درجه اول برای فروش تولیدات  کارخانجات برنامه ریزی کرد وشعار اول فروش بعد تولید را دراولویت دستور کاری قرار داد. وحد اقل یک کارخانه مادر در گناباد ایجاد کرد

صادقی گنابادی در سخنرانی هفته قبل خود ادعا کرده بود که نامزدهای جوان می توانند با خرج مبلغ 45 میلیون تومان به راحتی صندلی مجلس را به خود اختصاص دهند.

وی برای اثبات ادعای خود اظهار داشت: ما معتقدیم که نامزدهای قبلی به اندازه کافی ناتوانایی خود برای احیای وابادانی گناباد به نمایش گذاشته و دیگر نامزد جوان نیازی ندارد تا برای معرفی خود خرج بیهوده کندزیرا دوران کار برای جوانان بهتر ومردم باور کرد ه ند

نوشته شده توسط غلامرضا صادقی بهابادی  | لینک ثابت |

خداوند جهان را افرید وما گناباد را خلق خواهیم کرد

صادقی حقوقدان در سخنرانی خود وعده رقابت سالم بر اساس دیپلماسی عمومی ومنطقه ای داده بود که حذف تبعیض، شکست خشونت وتفرقه و محبوبیت گناباد وبجستان وهمزیستی  شهرهای همجوار وتولید ثروت  ورفع بن بست وتشکیل بازاری قدرتمند وخشکانیدن  ریشه فقروفساد از اهم محورهای این سخنرانی است.

به گزارش واصله صادقی گنابادی در سخنرانی خود که در سال 1390در حضور نخبگان ایراد کرده است و طی آن برنامه های خود را برای پس از انتخابات اعلام می کند، بر ضرورت واکنش جدیدی و عزم خود را برای به راه انداختن فضایی جدید که تاکید برهمزیستی عمومی دارد اعلام می کند.

و اضافه نموده است«زمان آن فرا رسیده که صفحه دیگری را در تاریخ گنابادرقم  بزنیم. زمان آن فرا رسیده که فصل جدیدی را در نحوه اداره گناباد بنگاریم. اگر نماینده شوم تحول جدیدی را به راه خواهم انداخت که حتمأً به پیروزی نخبگان ختم می شود.»

او در بخش دیگری از همین سخنرانی می گوید: «ما قصد داریم (صدای گناباد» را راه اندازی کنیم تا صدای همه اقوام  روستایی وشهری: ابراهمی ابادی ورحمت اباد ی از طریق رادیو بخش شود وی در برنامه های خود چند محور اساسی را برمی شمرد.

 1- مبارزه با تفرقه  وایجاد زندگی مسالمت امیز  2- حذف رانتخواری وویژه خواری 3- تلاش برای افزایش محبوبیت حوزه انتخابیه 4- شکست خشونت وتک محوری به کمک مردم
5-ایجادفضایی که نمایند انتخابی نماینده همه اقشار باشد نه گروهی خاص ویا عده ای معدود

6-حبس زدایی راتشویق خواهد کرد

7-روحیه جمعی برای ابادانی حوزه فراغ ازاحزاب وشایسته سلاری واکثریت راملاک نمونه شدن تلقی خواهد کرد.............
و اضافه کرد چند مؤلفه حتمأً به تغییرو ابادانی حوزه انتخابی  ختم می شود؛ خارج شدن  حوزه ازرکود وبن بست و وارد شدن  به دروازه های تجاری از طریق راه اهن :توسعه تواناییهای و مشارکت های لازم برای بیرون کشاندن بازار از رکود و ایجاد بازاری تونمند  که مسولین محلی فقط نقش  نظارت استطلایی داشته باشد ؛ وارد عمل کردن مسولین وردولتمردان کشور برای خشکاندن ریشه فقر وبیکاری ومهاجرت و وجلو گیری از افراط گرایی؛ احیای مجدد ارزشهای انقلاب وحاکمیت فرهنگ جهاد و وایثار  و؛ و تضمین امنیت اقتصادی تولید کنندگان وثرمایه گذاران وثرمایه داران  .»

«گناباد باید، چه در کلام و چه در عمل، نشان دهد که از کسانی که به دنبال یک زندگی بهتر هستند حمایت می کند.... اگر نمایند شوم آن را یکی از اولویت های سیاست خود قرار می دهم

طومار ناامیدی وبیکاری واعتیاد  را که منجر به تنفر وتفرقه و اختلاف  می شود در هم خواهم پیچید.»
اگر نتوانیم جلوی مهاجرت جوانان ونخبگان رابگیریم. حدود دو سوم روستاها آرام در معرض درگیری یا فرپاشی قرار خواهند گرفت.

صادقی با ناامیدی در سراسرایران به خصوص حوزه انتخابیه مبارزه خواهد کرد و ریشه حامیان رکود  را خواهد خشکاند. اگر صادقی نماینده شود:

• تا سال 1393میزان کمکهای دولت را به حوزه انتخابیه را به سه برابر خواهد رساند. واین بودجه را صرف اهداف استراتژیک از جمله کمک به مناطق ضعیف ، حمایت از جوامع سالم و تحصیل کرده، کاهش فقر و تولید ثروت می کند واحیای کارخانجات ولایه روبی قنوات وصنایع تبدیلی شیر  واگذاری کرسیهای درس دانشگاه را به محلیها  وفکر اول فروش و بعد تولید را گسترش خواهد داد .

همچنین صادقی از شهرهای همجوار درخواست خواهد کرد که در کارهای اقتصادی واجتماعی، حفظ صلح و ساختن حوزهای اباد ازاد همکاری بیشتری کنند.

نظر به اینکه پس از نتخابات، به شدت از محبوبیت حوزه انتخابیه کاسته شده است. بر اساس نظرسنجی ناقص50 درصد از مردم بجستان وگناباد، نظر مثبتی نسبت به یگدیگر  ندارند. به همین دلیل صادقی یک برنامه دیپلماسی عمومی هماهنگ و چند نهادی را در دستور کار خواهد گذاشت. او «خانه های اتحاد» مساجد وسازمان تبلیقات  حوزه های علیمه را گسترش خواهد داد در روستاهای مختلف خانه معلم وروحانی  احداث خواهد کرد. «خانه های اتحاد» با همان الگوی موفقی که دارند >محلی خواهد بود برای ارائه جدیدترین تکنولوژیهای آموزش روز، برگزاری جلسات گفتگو، و عرضه مجلات، روزنامه های روز و آثار ادبی هنر مندان. این خانه ها و برنامه های متعادل که با استفاده از فناوری اطلاعات، تبادل مستقیم با مردم را ترویج می کند در اختیار مراجعان قرار می دهند.

 
•صادقی حقوقدان مستقیماً با مخاطبان روستا یی صحبت می کند. و در سه ماهه اول نمایندگی نماز شکر اتحاد  گناباد بجستان  برگزار خواهد کرد.او تصریح خواهد کرد که ما با بجستان سر کینه نداریم وامت واحدیم و اینکه ما در کنار کسانی که برای آینده شان تلاش می کنند خواهیم ماند. شهر شدن بجستان را و جدایی از گناباد رابه مشابه فرزند بالغ داماد شده می داند که نیازمند مواظبت است  وبیشنهاد می کند هنوز زود است این داماد نوظهور از ولی وپدر جدا گردد وبهتر است نامزدی معرفی ننماید تاکمکی برای بهتر زیستن باشد والسلام

نوشته شده توسط غلامرضا صادقی بهابادی  | لینک ثابت |